Sie sind nicht angemeldet.

Lieber Besucher, herzlich willkommen bei: Sweetwater Forum. Falls dies Ihr erster Besuch auf dieser Seite ist, lesen Sie sich bitte die Hilfe durch. Dort wird Ihnen die Bedienung dieser Seite näher erläutert. Darüber hinaus sollten Sie sich registrieren, um alle Funktionen dieser Seite nutzen zu können. Benutzen Sie das Registrierungsformular, um sich zu registrieren oder informieren Sie sich ausführlich über den Registrierungsvorgang. Falls Sie sich bereits zu einem früheren Zeitpunkt registriert haben, können Sie sich hier anmelden.

Spielsysteme: Bolt Action, Black Powder, Hail Caesar, SAGA, Ronin und weitere

Clubforum: Spielen in Nordhessen

• Nachricht senden

41

Samstag, 1. Oktober 2011, 00:42

Got the WSS and the AW in Kassel today. Both were sold for the correct price. The AW was easy to find, it was with the other international press. The WSS was placed with the magazines for youths as it contains miniature wargames like the White Dwarf. :pinch:

42

Samstag, 1. Oktober 2011, 11:37

Well, try explaining that grown men play with toy soldiers too! :sm_pirate_biggrin:

43

Dienstag, 29. November 2011, 22:06

Sorry Gentlemen, but I surrender.

I got the no. 56 at the Railway Station in Duisburg. One of 2 pieces. I was a lucky man.

Since 3 weeks I try to get there the no. 57. They told me that they had ordered 2 (!) pieces again, but no one arrived. They don´t think that they will get the WSS furthermore.

Snif Buääääh! :crygirl: :crygirl: :crygirl: :diablo:

Best regards

Frank
Ein kleines Licht in dunkler Nacht,
das hat uns Jesus Christ gebracht,
doch wenn ich auf das Heute seh´
dann tun mir meine Augen weh.

44

Dienstag, 29. November 2011, 22:11

Hi Frank
WSS is distributed Together with Ancient Warfare. The latter was delayed this month, but sent to distributors last week. I expect both to turn up soon!

Jasper

45

Dienstag, 29. November 2011, 22:18

Hello Jasper,

Thank you for the information.

Best regards

Frank

46

Samstag, 3. Dezember 2011, 00:19

Yeah - I have it! :applaus: :walklike: :tanz: :neo:

Best regards

Frank

47

Mittwoch, 4. Juli 2012, 00:15

O.k., so langsam gebe ich es auf.

Die 59 habe ich verpasst, weil ich sie in Duisburg nirgends kaufen konnte. Die Nr. 60 habe ich durch Zufall bekommen. Jetzt suche ich wieder eine Bezugsquelle für die Nr. 61.

Ein Abo macht wg. dem "Schwund" keinen Sinn und ich möchte auch nicht jedes mal eine Expedition in die umliegenden Städte unternehmen. Kennt jemand einen zuverlässigen Onlineshop, der sowohl die jeweils aktuelle, als evtl. auch alte Ausgaben im Sortiment hat? Ich habe mir schon die Finger wundgegoogelt, aber entweder hatten die meisten Shops nur alte, oder nur die neue Ausgabe (wenn überhaupt). Ich würde den Kauf nämlich gerne auch mit meinen übrigen Einkäufen (Farben, Modelle, etc.) zusammenfassen. Infos gerne auch per PN.

Vielen Dank im voraus.

Gruß

Frank

Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von »Frank« (4. Juli 2012, 00:50)

Ghibelline

Moderator

Spielsysteme: WAB, COE, FOG, Basic Fog, Impetus, Warmaster Ancients, Black Powder, General de Brigarde, Father Tilly, WRG 6th, LOTOW, LOTHS, Triumph and Tragedie, Rapid Fire, Battle of The Five Armies, Battlefleet Gothic, Babylon5, Man O War, Saga, Saga Middle Earth

Clubforum: Spielen im Süden

• Nachricht senden

48

Mittwoch, 4. Juli 2012, 00:41

Warum Abo und Schwund? Ich hab sie jetzt ein halbes Jahr aboniert und es klappt wunderbar!

In der aktuellen Ausgabe ist ein Artikel von Jan über seinen fantstischen Troja Tisch auf der Tactica
Ghibellines Markt

Meine aktuellen Lieblingsprojekte
Sigynnen
Traker
Staufer
Bayern

Elefanten: 4

49

Mittwoch, 4. Juli 2012, 00:50

Zitat

Warum Abo und Schwund? Ich hab sie jetzt ein halbes Jahr aboniert und es klappt wunderbar!

Ich gratuliere Dir zu Deiner Nachbarschaft und Deinem Briefzusteller.

Gruß

Frank

50

Mittwoch, 4. Juli 2012, 09:56

Hi Frank,
If you like, I'll be happy to bug our distributor again to make sure Duisburg station gets copies of WSS. Miniaturicum ought to have them too, you could send them an email to ask if they have the latest issue. Again, I'd be happy to bug the distributor.
I'm not sure I get the meaning of Schwund, but a sub to Germany costs €29,95 at the moment. That's 25 eurocents more per year than buying individual copies at the store. We try to keep subs as affordable as possible, but, you know, printers, DHL, they all want money...

Jasper

Spielsysteme: WAB, WFB, BFG, BSG, B5,HC,X-Wing

Clubforum: Spielen im Norden

• Nachricht senden

51

Mittwoch, 4. Juli 2012, 10:57

ich hab auch ein digitalabo für 15 €! Am Hauptbahhof hamburg gabs das bisher immer.
WAB, HC,BFG, DystopienWars,BlackPowder u.v.m. ohjeh, aber es ist mein Hobby und voll ok :imsohappy_1:

Camo

Super Moderator

Spielsysteme: (Basic) Impetus, FOG, SDS, DBA, Dux Britanniarum... zur Not (fast) alles ^^

Clubforum: Spielen im Norden

• Nachricht senden

52

Mittwoch, 4. Juli 2012, 11:35

I'm not sure I get the meaning of Schwund...

"Schwund" means something like "loss".
I do think that he mentioned that his letters or magazines tend to get nipped from his letterbox from time to time, so that a subscription would not really be his solution.
Noch sind wir zwar keine gefährdete Art, aber es ist nicht so, dass wir nicht oft genug versucht hätten, eine zu werden.
(Douglas Adams)

53

Mittwoch, 4. Juli 2012, 11:38

Ah. That's annoying! It should still make no difference as we always replace non-arriving copies. Or perhaps digital is an option?

Spielsysteme: Regeln sind für mich grundsätzlich zweitrangig, daher einfach mal anfragen

• Nachricht senden

54

Mittwoch, 4. Juli 2012, 12:13

Does Düsseldorf main station still carry WSS? I was unable to locate a copy there since issue 58 and I stopped asking because the staff I encountered had no clue what I was talking about... :cursing_1:
“Never trade the joy of playing for the pursuit of victory, and lead by example.”

Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von »Strand« (4. Juli 2012, 15:05)

55

Mittwoch, 4. Juli 2012, 12:16

I've just emailed our distributor. I'm sure he can clear up the situation. Sorry you've been having difficulty finding your favorite (I hope! :P ) magazine.

Jasper

56

Mittwoch, 4. Juli 2012, 12:31

Hi Jasper,

Thank you for your support.

I contacted Miniaturicum as you suggested. Regarding Duisburg: The book shop at the central railway station of Duisburg has changed the owner. In the past it was a good source for international press, but now... I must say sorry.

Further the time and the costs for the parking place at the railway station are not nice, if you "travelling" twice each week to see, if your magazine is in the shop.

That´s why I´m searching a good sorted (online-) shop.

Regarding "Schwund" - it´s a nice german description for "stolen".

@Strand:

Als die Bahnhofsbuchhandlungen von Düsseldorf, Oberhausen und Duisburg noch zu einem Unternehmen gehörten, bekamen diese ANGEBLICH immer je 3 Stück "Wargames Illustrated". Obwohl es (ebenfalls angeblich) NIE Remitenden, bzw. Rückläufer gab, wurde das Magazin ausgelistet. Dann folgte die "Wargames Soldiers & Strategy"... mit angeblich je 1 Exemplar pro Buchhandlung! Kommentar überflüssig (falls die Information stimmt).

Best regards

Frank

57

Mittwoch, 4. Juli 2012, 12:45

Well, the first year of distribution always seems to be difficult. After a while, people know about a magazine, know where it goes and have some confidence in whether it sells or not. I'm confident from now on WSS will appear more regularly, and if you all constantly ask your bookseller for it, in steady quantities in German bookstores.
If it doesn't work, well, I think our mail order is pretty good. :)

58

Mittwoch, 4. Juli 2012, 17:02

WSS at Schmitt & Hahn Frankfurt Main mainstation (DB)

Hello anybody,

I get the last 3 numbers (57-59) at FF mainstation in the bookshop. Normal price, 4,95€. But I don't know the publishing date of the next copys, can't find it in the WSS or on the homepage.

Best regards Sebastian

59

Mittwoch, 4. Juli 2012, 17:09

WSS is always published on the 1st of very odd month, so 60 was out on May 1st, 61 on July 1st.

Jasper

Spielsysteme: FOW, Bolt Action, WHH, SAGA

Clubforum: Spielen im Westen

• Nachricht senden

60

Mittwoch, 4. Juli 2012, 23:37

Hi there,

just to inform WSS readers in the Düsseldorf region. I visited the book shop in Düsseldorf Central station today and I was told, that they expect the new issue Friday next week. They will have four copies only.

Regards

Macaffey
Happy wife, happy life!